Återförening -- Öppnar mig också med lite känslor i Kursiv nedan..



Hej mina kära!

Igår laddade jag upp med några öl hemma sedan tog jag och Thello bussen in till stan och träffade brudarna för att sedan fortsätta färden ut till Alnö.. Vi stannade i centrum träffade Sötnosen och lämnade Thello. Han hade varit och köpt
en radiostyrd- helikopter på hobbex som han och Ludde hade försökt få gå framåt hela dagen. Vi gick upp till Vicky och Simone flög på dörren och bara stod och gapade och tittade på oss var och en.. Sa inte ett ord först.. Hon vart jätte glad av att se oss alla tjejer tillsammans och tyckte det var grymt kul att vi kunde återträffas på det där sättet.. och det var det!
Kricka hade tidigare på dagen varit ute och kört med henne och började åka ut mot Alnö och sa att de skulle åka till Vicky och säga hej och Simone hade bara suttit och inte fattat någonting och alla hade bara sagt att dom inte visste någonting.. När hon kom dit satte Vicky & Linn henne i badet och gav henne en SPA- behandling utan dess like.. Sedan fick hon besök av släkten och innan hon visste ordet av, så kom vi där innanför dörren :).. Det var lite stelt i början bland
oss allihopa.. Det var ju trots allt drygt 4 år sen vi var alla tillsammans samlade.. Om inte längre än så..
Vi har också pratat om ta upp kontakten igen och fortsätta umgås.. Vi skapade ju trots allt minnen för livet på de gamla tiderna och varför inte vara tillsammans och skapa fler? Gick så tvärt vad jag kan minnas, bara över dagen så slutade alla vara med varandra och gick vardera håll, utan någon som helst anledning... Tråkigt, men nu ska det bli ändring!
Vi som var där då var Jag, födelsedagsbarnet Simone, Vicky, Anna, Linn, Alina, Alexandra, Patricia, Malkan, Dessan, Malin (Dess B, Cassandra en stund), Alexandra B, Kricka, Roine & Johan..
Det blev grillning, en hel del alkoholhaltiga drycker och glädje. Simone var förvånad hela kvällen att vi alla hade kunnat hålla tyst och inte försäga oss. (som jag själv var på väg att göra redan samma dag jag och Vicky pratade om det första gången).. Som tur var så gjorde jag inte det!
Det var en mycket trevlig kväll och vi kommer definitivt göra om det snart.. & Grattis Simone min älskade vän!


I övrigt så mådde tjejerna bra.. Alla jobbar/studerar och har fasta förhållanden.. Ja förutom jag själv, som bara jobbar och studerar.. Men det sist nämda kommer väl för mig också snart, hoppas jag! Trött på "singel-livet" så jag kan spy. Att vara speciell för någon är min högsta önskan. Att va älskad för den jag är och att få älska någon
så fruktansvärt mycket.... och att alltid finnas där  att betyda något och att vara något speciellt. Visst är det alltid kul att kunna flirta lite hejvilt, oskyldigt när man känner för det.. Jag är gärna den personen som vill jaga mig till den jag vill ha.. Annars finner jag ingenting intressant... och lessnar.. Men det krävs något enormt mycket att jag lägger ner den energin och faktiskt orkar.. "Kvinnan är medveten om att man är förälskad i henne långt innan man själv anar det" ett mycket sant citat..  Förr, var jag som många andra, bara ute efter jakten och så fort jag fick mitt "byte" där jag ville ha det så släppte jag lika fort och flydde min väg.. Det fann mig inte längre något intresse att jaga efter något jag redan hade fått.. Men efter åren har jag lärt mig att se det från ett annat håll.. Jakten är bara en början, när man fått sitt "byte" startar man genast någonting nytt. Istället för att fly sin väg så stannar man kvar.. och det är bara början.. Det krävs mod att gå in hela vägen och tillsammans stannar man kvar. Är där för varandra i det djupaste mörker till den allra ljusaste dag. Skapar liv, älskar tillsammans, lycka, ömhet, vänskap, romantik och så mycket mer...
Fröet tar sin tid att växa för att en dag slå ut till en vacker blomma.. Precis som våra känslor.. Ibland förlorar man det man trodde man hade och förstår inte förens då, hur starka känslor man egentligen hade.. Därför måste vi, precis som fröet... Kämpa oss igenom hela vägen, till den slår ut och aldrig skynda på så att stjälken brister innan den blivit stark nog att lyfta vad som kommer sen. Allt har sin tid och när man väl har funnit varandra, finns det ingenting så självklart.. Att tillsammans skapa ett liv och starta jakten, på en framtid...



Jisses, såhär mycket har jag inte öppnat mig på mycket länge.. Det är verkligen avslappnande att skriva ner sina tankar och mig spelar det ingen roll vad andra tycker om det jag skriver eller om ingen alls läser det. Jag får ur mig det jag har på hjärtat genom att skriva och det är allt som spelar roll för mig ..
Jag önskar ingenting annat än det jag skrivit i Kursiv ovan.. Det är det ända jag söker. och hoppas ingenting annat än att jag har fallit i rätta armar...och ingenting annat...
Det visar sig i sinom tid...





Hello beautiful, how's it going? I've been missing you it's true...
But tonight I'm gonna fly.. 'Cause I could comb across the world,
and see everything and never be satisfied if I couldn't see those eyes

Hello beautiful, it's been a long time
Since my phone's rung and you been on that line...
I've been missing you, it's true






Kommentarer
Postat av: Simone

Fin blogg du har fått Sandra, och jätte bra skrivet där nedan med kursiv. :) puss <3

2009-05-13 @ 06:21:17
URL: http://kallamigsulan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0