Rottweiler


Hej mina käraste!


Nu var det ett bra tag sedan jag tog mig tiden och updaterade lite här..
Har haft en hel del för mig den senaste tiden. Julafton blev hemma hos farfar som vanligt med pappas sida. Lite tråkigt att Linda inte var med bara. På mellandagarna åkte vi två glada bussar ner till mora på supporter resa. Matchen slutade med förlust 7-2 vilket var lite tråkigt men måste ändå säga att det var nog en av det mest lyckade dagen under året 2008. Nyår firade vi hemma hos oss jag, familjen och lite vänner. Trevlig kväll med mysigt folk! Har hunnit med en hel del denna vecka även fast det känns som jag bara har slöat framför tvn..
Har pratat en hel del med Helena nu och vi har bestämt att träffas 2 februari. Så jag och mamma åker ner till henne då och träffar henne samt att jag får träffa den underbara E: Korad LpI SuCH TjH Crossway´s Amanda "DINA" som är mamma till kullen som kommer till våren. Pappan är E: BH VPG II ZTP Balou Vom Herrenhaus som kommer ifrån Tyskland. Det ska bli väldigt kul! 
Parningen genomfördes 25/12 och 26/12-08 så nu väntar vi bara och se att Dina är dräktig. Tror det kommer bli en lovande kull och jag längtar givetvis till jag får ta hem min tös till våren. 



E: BH VPG II ZTP Balou Vom Herrenhaus
E: IPOIII SCHHIII AT CHCH INT LUCH JWW-94 DE VDHCH ATCH Rick Von Burgthann U:VPGIII Ines Vom Mühlwehr
HD ED ÖGON UA. MH. Multi V1 Tyskland


Balou kommer ur en ledmässigt, arbetsmeriterad och exteriört bra kull. Balou har blivit sparsamt använd i avel och har hit in tills på dom
avkommor han lämnat gett bra leder och avkommor med stor arbetslust och tilltalande exteriör.



E: Korad LpI SuCH TjH Crossway´s Amanda "DINA"
E:Korad LpI Nuch Faunus Samurai & U:Korad LpI Razzmatazz Primavizta
HD ED ÖGON(06 & 08) UA. MH. MT +180(+2) Högre klass spår. BIR.



Dina kommer ur en ögon och ledmässigt bra kull. Med genomgående bra mentalitet. Syskonen har jakt kamplust även så föräldrar till Dina. Dinas kull är både prövad i bruksarbete och utställning och. Syskonen och föräldrar till Dina har lämnat bra ledstatistik med trevliga temperament och lämpade för arbete. Dina har en stor vilja till att arbete, tar det emot lägger hon i en extra växel alltså kamplusten. 


Egenskaps värden Balou




Egenskapsvärden Dina











 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0