Väntans tider..



Trött som ett svin är ja.. Seg dag, fick kliva upp imorse och åka ner på Svea.. Var "vikarie" idag och hjälpte
tre elever med Engelskan.. Var kvar på eftermiddagen också och då hyrde vi en film och nu har jag precis kommit
hem.. Ikväll ska jag på uttagningen igen nu då, får se hur det kommer att gå.. Har inga större förväntningar men
hoppas kan man alltid göra.

Ja, vad har man gjort i helgen då..
Jocke och Ludde kom och hämta mig och Sara hos mig i fredags sen åkte vi till Jocke och åt smörgåstårta tog
några öl och spelade nhl och annat.. Ludde somna som vanligt fast denna gång på stolen inne i köket..
Jocke skratta så förbannat så jag skulle bära han till soffan i vardagsrummet, vilken cirkus må jag säga.. Lyckades
iallafall till slut!
På lördagen åkte jag hem på förmiddagen och åt mat sen var det bara att göra sig klar och fara iväg igen..
Åkte till Johanna o Erik på skönsmon satt där och såg andra perioden av hockeyn sen tog vi bilen ut till Krille..
Som vanligt så är lyckas jag alltid med något helt otroligt.. Smällde igen bildörren på mina egna fingrar tack vare
att jag glömde Jockes kavaj i bilen.. Så nu har man varit halvt handikapp de senaste dagarna.. Igår skulle jag
ordna till garderoben som jag fick över mig på morgonkvisten och då klämde jag samma fingrar igen så klart..
Förstår inte hur jag lyckas men det är ju jag som sagt!
Vi hann iallafall se några minuter på sista perioden hos Krille och matchen slutade med vinst 1-2..
Gjorde mål i 19e minuten i sista perioden. Vi har ingenting att spela om nu men kändes ändå förbannat skönt att  slå
ut löven från playoff..
Kvällen fortsatte med en hel del festligheter.. Stefan fick för sig att ta hål i bröstvårtan så då skulle jag göra det på han.. Krille fixade en nål så kylde vi ner... Ja kom igenom halvvägs sen fick jocke ta över för nålen var så jävla dålig.
Vi fick genom nålen men efter många om och men tog han sedan ut den..
Det blev en hel del kortspel och annat trevligt.. Lite tråkigheter uppkom också men ordnade sig tillslut..
Vi gick till Ludde runt fyra och satt där en stund.. Jag och Ludde somnade så Jocke väckte mig och vi gick  hem och la oss.. Vaknade runt elva och var vaken en stund sen åkte Jocke på match och jag stannade kvar och sov till fyra..
När ja kom hem såg ja lite på tv och somnade tidigt på kvällen också..
Igår gjorde jag väl ingenting speciellt, tog det lugnt var in på stan en sväng och ordnade till handen så jag kunde linda..
Ska gå med den tre dagar nu och blir det inte bättre måste jag kolla så ja inte har en spricka el dylikt..
Känns inte direkt så men har fruktansvärt ont men det kan man ju ha ändå..

Dinas valpnings dag är uträknad idag, men det blir nog imorgon eller på torsdag.. Hon blev parad på 15 och 16e dygnet och hade ägglossning det 14e dygnet. Smsade med Helena i söndags och hon hör av sig så fort det händer någonting..
Än så länge är det full fart i Dinas mage så vi ser väl när dom små liven vill komma ut.
Namnförslag på valptik tas mer än gärna emot.. Har fastnat lite där då mitt namn blev taget av en bekant som precis skaffat en Rottis/amstaff... Så det är bara tänka på något nytt!
Tar gärna emot mycket förslag så jag har lite att välja på..  

Nu tänkte jag att jag ska gå och börja med maten innan det är  dags att åka in till stan igen.. Thello kommer eventuellt hit sedan, hoppas jag! Får se om Jocke hör av sig något under dagen/kvällen...


 
Lite foton från helgen..


Trots våra tillbringade 6år tillsammans tror jag
 tamifan det här är första kortet på oss två..



















 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0