Fishing trip..



Hej hopp, ja då var man äntligen hemma från en sjukt jobbig men ändå roande resa..
Innan vi lämnade sundsvall åkte vi och handlade en hel del fiskegrejer och lite käk..
Efter en otroligt dryg bilresa var vi äntligen framme att lösa fiskekort mm.. När vi kom
fram dit vi skulle sova, det första vi såg en stor skylt "VARNING FÖR RASRISK!" Det var väl
mindre roligt må jag säga... Vi hade iallafall tur att få riktiga sängar ist för att sova på något golv som dom hade pratat om tidigare.. När vi kom fram till stor diglemman (tror jag det hette) skulle vi ta båtarna över sjön till ett vindskydd..
Alla fick inte plats på en gång då vi bara fick hyra 1½ båt så jag och JImmy blev lämnad kvar..
Kändes som om att det tog timmar för att pajaserna inte kunde ro som folk.
När det tillslut kom tillbaka för att hämta upp oss så fick Jimmy ro istället, jag tror det gick minst 4 gånger
så mycket snabbare. Kristin startade igång grillen och vi ställde oss och kasta lite.. Jimmy drog ut ett mete samtidigt och fick en mycket fin öring ganska så hastigt.. Vi tog en paus och grillade hamburgare och hade det gott.
När vi väl skulle börja fiska igen kommer Sebbe & renso tillbaka och har fått en öring dom med.. MEn inte bara det, utan minst 20 abborrar också. & vi tyckte fiskepolisen sa att det inte fanns nån abborre i sjön. Jag och renso tog senare båten ut då vi börjat lessa på alla abborrar jimmy hela tiden fick. Men inte fick vi något mycket bättre.. Må säga att vi valde helt fel dag att åka tror jag, kallt och jävligt.. Båtfan läkte ju den också på minst 3 ställen så jag vart genomblöt i skorna och höll på att frysa ihjäl.. Vi bytte sida av sjön ochj startade eld där istället och skulle grilla.. Varken jag eller jimmy orkade sitta o vänta på att få bli hämtad igen så vi tog bilnycklarna och gick en lång skogspromenad runt sjön och till bilen..
Jag går först bara för att jimmy är så jävla kräsen emot alla spindelnät. & sedan tvärvänder han när jag ska in längre i skogen för att följa den bättre stigen. Han påstod att hans stig var bättre. Så vi gick den där stigen och tro på fan, som alltid när man är med honom hamnar vi i någon jäkla bäver "stad". Var minst 16 bäver bon där vi gick och för att vi skulle kunna ta oss fram så var vi så illa tvugna att kliva på hälften utav dom.. Jag som vanligt blir snortokig för det ska alltid vara jimmy & bävrar.. När vi väl kom ut ur den där bäver staden är det någonting som klappar till mig på benet där bak. Jag hörde strax innan hur det knastra i grenarna bakom. Så jag sprang som en jävla idiot ocvh jimmy bara går och fattar ingenting.. Efter det hörde vi någonting som yla utav bara fan, vi stanna och lyssnade och försökte höra vad det var. En fågel bara tänkte vi.. Sedan ser vi något som liknar en älg inte så långt ifrån oss som rörde på sig och kapade lite grenar.. Vi kom upp till bilen och höll på att frysa ihjäl båda två, så vi hoppade in i bilen och la oss och pratade ett tag. Tog väl iaf 1½ timme innan de andra kom trots att vi gick runt sjön och hade oss.. När dom kommer tillbaka så packar vi in alla grejorna och börjar att åka mot stället där vi skulle sova, och magnus började surra om att det fanns varg i skogarna där vi var.. Jag började fundera på om det var det vi hörde, frågade jimmy och han bara skakade på huvudet. Sedan när vi åkt en bra bit ser vi en hare som skuttar runt och lite andra djur.. En stund därefter ser vi ett stort jävla monste rpå vägen, EN VARG skriker dom i bilen, jag såg kroppsbyggnaden, svansen, öronen, färgen ja allt stämde in. Just när man pratat om det oså att vi hörde ylandet i skogen.. Det var ganska mäktigt att se måste jag säga. Det är ju verkligen inte det lättaste djuret att se om man så är ute i skogen flera dagar..
När vi kom tillbaka till stugan skulle vi göra mackor, såklart hittade vi ingen smörkniv och jimmy föreslog att ta skinkost tubens nedre del som smörkniv och det gick hur bra som helst, blev lite kletigt bara... Iskallt var det i stugan och min sovsäckvar inte den tjockaste kan man ju säga. Så jag snodde Jimmys så han fick ligga och frysa =D rätt åt honom..

Ja, dagen efter.. Ja, jag hade ju visst inga cigaretter, dom låg ju och flöt i båten dyngblöta. Vaknade med ett gott humör som snart blev ont.. Magnus satt och håna mig och jag blev så jävla förbannad, det är ju psykisk misshandel för fan.. Nej jag säger då det, jag har aldrig känt något värre tidigare. Visst förr när man var yngre inbillade man sig bara att man var "beroende" av cigaretterna.. Men att jag inte hade några nu kändes verkligen på ett helt annat sätt. Jag fick världens panikångest attack, tårarna bara rann, jag kunde inte andas och skakade i hela kroppen.. Sedan sitter äckelMagnus och hånar mig och vägrar köra oss för att handla. Så jag blev så jävla less så jag smällde igen dörren och stack därifrån, utan att varken äta eller dricka någonting.. Var ute och gick konstant i 3 timmar. När jag tillslut kom fram till bron vid indalsälven la jag mig på ett träbord vid nån vilplats och sov i solen. Sedan efter ett par timmar kommer dom och hämtar upp mig och dom hade packat ner alla mina saker oså åkte vi äntligen och köpte cigaretter, dricka och mat.. Har aldrig känt den där känslan av att må så dåligt, ryggigt äckligt var det.. Jag somnade i bilen på vägen hem en kort stund.. Hari nte sovit så himlans mycket inatt heller..
Ska sova ut riktigt nu under helgen känner jag så jag är pigg till veckan..

Men en sak känns bra, att vi kunde prata trots det som har varit... Det som är gjort är gjort, och kan inte ändras på.. Även om jag aldrig kommer kunna förlåta dig för det du gjorde så kommer du alltid betyda något för mig och har gjort i alla väder även om jag kanske inte uttryckt mig så.. Så det känns jätte skönt, verkligen!


Nu ska jag gå och äta korv, hungrig som bara den =)

puss på er





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0