Rottweiler


Hej mina käraste..

Igår innan vi tog oss ut på lite dumheter så var jag och lånade lite böcker, har nu läst ut Rottweiler och börjat med
Etologin. Finner det hela otroligt intressant att lära sig, och äntligen hittar jag någonting som jag läser som inte försvinner ur huvudet på en gång.. Rottweiler som det första boken hette, var väldigt intressant och bra att läsa..
När jag ser det flesta hundägare får det mig att önska att det också läst boken och behandla hunden på rätta sätt..
För 95% av alla hundägare jag sätt, för inte det...
Här är lite info om ´boken.


Rottweiler


Wilhelm Jönas


Förlagets beskrivning

En populär brukshund och pålitlig vakthund, läraktig och intelligent sällskapshund - det är rottweilern. Denna kompletta handbok beskriver rasens bakgrund, kynne och rasstandard och innehåller t ex tips om valpköp, utfodring, lydnadsträning och förebyggande hälsovård och allt annat man behöver veta från valp till senior.

Rottweilern är en ras som är på stark frammarsch. Den har funnits i Sverige sedan början av 1900-talet och antalet nyregistreringar är i dag 1 100 per år. Sedan 1968 finns det en officiell rasklubb.

Texten är lättläst och kompletteras med färgfoton. Viktig information och goda råd presenteras i kortfattade rutor under rubriken "Visste du?".

Texten har bearbetats och granskats av den svenska rasklubben så att den stämmer överens med våra förhållanden. Den senaste lagstiftningen och nya bestämmelser som rör utställningar mm finns med.

Kapitelrubrikerna är: Rasens ursprung, Varför just rottweiler? Rasstandard, Din valp, Den dagliga omvårdnaden, Grundläggande lydnadsträning, Hälsa och sjukdomar, När hunden blir gammal, Utställningar och brukshundsprov, Hundens beteende.

Särskilt intressant för alla som har eller tänker skaffa rottweiler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0