Hejsan



Torsdag: Vaknade att pappa ringde och bad mig komma ner på stranden, stackaren satt helt ensam.. Så jag hann inte mer än att kliva upp ur sängen och gå direkt ner på stranden.. Låg där hela dagen, Uffe & Ruda kom lite senare och det blev några öl och grillning uppe hos oss.. Vi spelade lite kubb och hade det trevligt. Satt och diskuterade med Uffe mest hela kvällen. Riktigt kul att diskutera med honom för, han har alltid bra argument att komma med.. Vi tycker ganska lika när det gäller de flesta saker och det gör ämnet ännu mer intressant.

Fredag: Åkte in på arbetsförmedlingen och fixade lite saker, sedan ner på stan.. Var in på gina och kikade runt lite och hittade en klänning på rean som jag köpte, brun kanonfin!  Senare mot kvällen kom Jimmy bort, vi gick ut och vandra, gick förbi pappa en sväng och sådär. Han och Johan fick för sig att gå ner till vattnet och fiska lite. Jag var så trött så jag stannade hemma och tände lite ljus i badrummet och hade upp ett skumbad, avkopplande musik & glass med hallon som jag låg och gotta med. Sen var det dags att sova, då märkte jag att det där badet och att jag slappnade av för en gångs skull kanske inte var någon höjdare.. Åkte på världens förkylning bara rqakt av, nu sitter jag här med väldigt starka funderingar på att jag har både bihålsinflammation och lunginflammation.. Totalt slut körd...

Lördag: Vaknade runt halv 11 helt jävla slut, så jävulskt dålig. Hade knappt sovit någonting under natten eftersom jag hade såna otroligt andningsproblem.. Men men, lördagen var kommen Johans födelsedag och här ska bli fest!
Humöret var ändå på topp (mestadels). Gjorde oss klara och började förfesta lite smått innan resten av folket skulle börja rulla in... Pokerturneringen som egentligen skulle börja 16.00 blev istället 20.00 så vi blev mer folk än väntat att spela.. 15 personer var med i turneringen om jag minns rätt.. Det var kul, verkligen! Jag dubblade upp mig på en gång, kort där efter åkte jag ut.. Kände att jag var inte riktigt rätt tillstånd att spela... Sir Westberg vann turneringen och Kotten kom tvåa. Vi ska väl eventuellt ha någon fler större turnering framöver, kan bli riktigt roligt!
Senare kom Johans gamla tjejkompisar från klassen förbi, dom skulle sjunga för honom och sådära. De stod på balkongen och gick in och sjöng, två killar kommer inrusandes med kniv och påstår sig ska skära halsen av allihopa. Sedan går han fram och slår Jimmy utan anledning(!?).. Jävla idioter är vad jag kallar det, ja så polisen kom ju och tog fast killen och det blev ett jävla bravader.. Vi gick ner till pappa och skulle lägga oss där och sova (polisen ville inte att vi skulle sova i lägenheten under natten) men efter en stund gick vi upp igen ändå. Jag var inge pigg alls och fick världens panikångest attack så det gick inte alls bra.. Tog hostmedicin och la mig, somna likt förbannat inte förrän halv sju imorse ändå. Sinnesjävla jobbigt.. Så nu imorgon ska jag till läkarn. Kan inte gå runt såhär, tror aldrig jag mått så dåligt i hela mitt liv. Sedan är det ju sommar och det gör ju inte saken bättre... Men men..

Nu sitterj ag hemma med Maria & Mamma, grabbarna gick ner på stranden med fotbollen och skulle bada, eller nåt..
Jag ska gå och köpa vitlök på affären och göra soppa.

puss på er så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0