En god gärning



Fredag:  Började med förfest hemma hos mig med familjen Johan& Mamma..
Vi spelade lite texas och hade det mysigt.. Senare åkte vi in på daltons och träffade lite människor, jag gick ut för att gå och möta malin.. Blev aldrgi att jag träffade henne så jag sprang själv som en idiot i 2 timmar, men kul hade jag för det..
Sedan träffar jag mamma maria och Anna.. Anna ville så gärna se Petter så jag väntade med dem och lyssnade på dom lite lätt.. Efter det skulle vi ge oss iväg och åka nån karusell på tivolit.. Först gick vi på kebaben oich skulle gå på toa, när ja och mamma kommer ut från toaletten ser vi tjejen som sprungit i allas väskor som också försökte ta Maines i tisdags.. Vi stannade kvar 10 min jag gick ut med jämna mellanrum och kolla efter vakt, då vi ser en till tjej väldigt lik den första gå in på toaletten med henne.. Väntade ca 5 minuter sedan sprang jag upp till JC och pratade med en ordningsvakt som kalla på¨flera, kort därefter kommer 6 ordningsvakter och 2 poliser, jag inger mamma för att kolla läget. Jag sa åt vakterna att dom jävlar få lägga på ett kol, men dom kunde ändå inte göra någonting om inte dom gjorde något, för inga bevis kunde då hittas.. När vi börjar närma oss kommer tjejerna ut och mamma skriker "DET ÄR HON" och pekade på en avtjejerna och poliserna hörde inte riktigt men såg de två ryska flickor springa iväg, så dom flög efter med en blixt fart, tjejerna slänger väskorna bakom dassen vid fisktorget och vakterna får tag i tjejerna.. Vi står kvar där en bra stund, tjejerna stod och skrek åt oss på ryska och fick snabbt sära på dom... Under tiden vi stod och väntade på att dom skulle ta uppgifterna av oss så hittade det 3 mobiltelefoner i bakfickan på ena tjejen och andra saker som hade flugit ur väskan under rusningen..
ST har nu ringt hela morgonen och vi ska strax in för att träffa dom i stan.. De hade hittat två stora svartsäckar med misstänkt stöldgods. Tack vare oss kommer flera hundra personer få tillbaka sina saker..

Jag kan säga själv att jag är väldigt stolt över detta.. Tjejerna sitter nu häktade samt deras mamma som blev tagen i torsdags..

Nu ska jag göra mig klar för att åka till Maria o Carro för att förfesta!


puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0