Rättvik..


Hej alla glada!


Klev upp runt 05.30 imorse för att göra mig klar och sätta mig i bilen och ut på vägen ner emot Rättvik. Pappa kom upp med bilen sen var det full fart..
Var inte helt hundra att vi skulle åka överhuvutaget med tanke på snökaoset som har varit och all snö som kommit.
Men Jocke kollade vägarna när han var på väg ner till sthlm och det var bra plogat sa han så då bestämde vi oss för att åka.
Skrev av vägbeskrivningen till Helena ifrån internet (hitta.se).. Var den sämsta beskrivning jag någonsin sätt..
Höger hit och vänster dit.. Skulle svänga höger 1 gång i söderhamn sedan var det rakt fram hela långa vägen.
Vi var framme runt 11 och skulle inte träffa Helena förrän 12 så vi åkte in till byn och cruisade lite..
Var inte speciellt mycket att se där inte så vi vände snabbt och for tidigare till Helena istället..
Mötet gick kanon bra.. Vi fick bra kontakt på en gång och det kändes inte mer än rätt.
Dina var också helt underbar, kom i famnen på mig direkt..
Dina's Gangster som är 20 månader var också där när vi kom och han påminde mycket om sin mamma måste jag säga, även en gosak rakt igenom.
Grynet var självklart också med som är en liten fransk bulldog, en viss person blev ju tok kär i henne direkt.
Efter drygt en timme gick vi ut på gården med hundarna och lät dom busa lite granna..
Helena körde också lite inkallning och annat med alla tre. Dom svarade väldigt bra. Gangster var väl lite halft off där ett tag men han kom tillbaka i leken snabbt..
Vi fortsatte och pratade endel och kom fram till att det blir valpköp, helt klart.
Så vi ska ner igen nu någonting framöver då, när valparna kommit och se vad det är för små rackare som kommer ut.
Utställning 26-28/6 i Södertälje blir det. Sv Segrar utställningen Rottweiler.
Kul, att ha endel att se fram emot..

HEmresan var jag så förbannat hungrig så vi stannade och åt i Söderhamn sedan full fart hemåt..
Hann inte åka hem utan fick bege mig iväg direkt på hockeyn när jag kom till sundsvall.
Kikade även på Jocke's match där det slutade med förlust 5-4 men ändå bra match tycker jag!
Sundsvall slutade med 4-3 till oss vilket kändes förbannat skönt!
Efter matchen for jag ut till Henke Penke och spelade lite Guitar Hero World Tour..
Kändes som om jag kunde få vinna för en gångs skull ikväll när man testade spelet men icke,,
Vann 2 gånger över Sara men Henke fick ha kvar sin seger...   
Måste tjuvträna lite granna så jag får min revanch en vacker dag!


En till nyhet är att jag slutat rökt, cigaretterna är brytna på mitten och slängda och alla tändare likaså.. Inte petat i en cigarett på hela dagen, det känns lite granna men otroligt skönt.. Hoppas det fortsätter gå lika bra..  Jag köpte mig faktiskt en dosa snus ifall jag skulle få krisfall och det känns helt okej att byta ut det.. De är ju trots allt nikotinet man behöver, sedan vanan att ha någonting mellan fingrarna eller läppen är två helt skilda saker..

Nu ska jag lägga mig i ett skönt bad och sedan sova..


Här är några bilder på hundarna!



Dina och Gangster



Gangster "sitt fint"



Dina




Dina fram och Gangster bak




Dina, Helena, Gangster & Grynet

Bus ute i finvädret


Mera bus



Grynet





Till sist Dina. Blev så kär i henne med en gång, känns ännu bättre att veta att hon är den stolta modern
till min valp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0