Frihet


Som fågeln flyger fri,  vill jag flyga.  Sväva fritt högt uppe i det blå.
Inte behöva lyda andra, inte ha nån att lyssna på.

Som fågeln flyger fri,  vill jag flyga. Dit jag själv vill..
Ingen som hindrar mig, ingen som håller mig still.

Som katten är självständig,  är jag lik.
Ingen får nånsin hålla mig fången.  När jag vill ha frihet,
när jag vill ut på äventyr.  Inget får nånsin hindra mig det.

Som en liten hundvalp, vill jag ha trygghet och smek.
Jag vill hoppa upp i en trygg famn  luta mig mot ditt bröst,
vill vara i en famn som skyddar mig  och när jag är ledsen
som ger mig tröst.  Som en nyfödd liten baby  vill jag känna
din närhet. Men släpps jag inte när jag vill släppas fri.
Om jag hålls fången då blir jag arg som ett bi.

Låt mig ha min frihet, låt mig flyga fri,
låt mig bara veta att du finns där.
Försök inte leda, inte följa efter.
Gå bara bredvid mig
och älska mig för den jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0