Erotik (kärlek, vad är det?)

en hand som kråmar sig upp för någons lår
läppar, tungor, erotik och erotik
men kärlek, vad är det?

Du låter dig göra ett sugmärke på hennes hals
och fängslad sitter någon och tittar på i skuggan
någons ögonlock flackar och hon vill inte se mer
men hon måste se, sanningen.

Vadå träffas och ses? Du menar erotik, du menar alltid erotik
ledsen, men det är inte meningen med mitt liv, det är du.

men kärlek, vad är det?
Jag trodde det var när dina händer smekte min kind
och du viskade fumligt "jag älskar dig" så där nära
örat att andetagen kittlades

Du låter dig spela med två tärningar
på ytan är du självsäker
men inuti är du kluven
trasig som ett sönderrivet tyg
du faller sönder
jag vet det
du letar ju så febrilt efter kärlek och tröst
det är sorligt
för du letar fel
du finner erotik, erotik.

Men det finns inget djup
och kärleken är du inte nära på långa vägar
och du sa : jag behöver en sånn som du
hur kan man släppa det man behöver?

du behöver inte mer erotik
sånt här händer inte?
någon sitter fängslad utanför
hon är utanför nu
nu orkade inte viljan hålla sig uppe
hon vet vad som sker innanför väggarna
bakom dom stängda dörrarna
försöker ni mörda mig? tänker hon.

på ögonlocken finns bilderna kvar
vänskap, var det värt att krossa vänskap för det priset?
Det var ju så destruktivt, så jävla destruktivt

ni är vilsenhetens par, flickan och du
det är bara en lek med erotik
och en önskan efter något heligt

men kärlek... VAD FAN ÄR DET?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0